27 juli 2011 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu 27 juli 2011 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu

27 juli 2011

Door: kempmass

Blijf op de hoogte en volg Carwi

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De wekker gaat om 06.30 uur af. Na het ontbijt checken we uit en de medewerkers van de lodge zeggen dat ze enorm genoten hebben van onze kinderen. Ze spelen leuk samen en gedragen zich voorbeeldig!! Er staat ons (na een vlucht van een halfuur) een autoreis van ca. 200 miles naar Palmer te wachten. Omdat je maar 55 miles maximaal per uur kunt gaan, is de verwachte reistijd ca. 5 uur. Het grootste gedeelte rijden wij op de Glenn Highway. Wij rijden weer door prachtig landschap. Het zonnetje schijnt geregeld en af en toe hebben wij ook een spatje regen. Onderweg is er nog een wegopbreking waar Nicole samen met de kinderen op de foto gaat bij een vrouwelijke wegwerker.
Omstreeks 14.30 uur komen wij in Palmer (ca. paar duizend inwoners) aan, maar dan blijkt het nog zo’n 18 miles naar onze lodge te zijn!! De Knik River Lodge heeft een Nederlandse eigenaar en is hier in 2006 met de lodge begonnen. Ook hij waarschuwt voor de beren. Overdag is het geen probleem, maar vanaf de schemering adviseert hij ons niet meer verder dan de weg te gaan.
Met regelmaat zien wij een helikopter landen en stijgen. Het blijkt o.a. voor de bevoorrading te zijn voor twee werknemers verderop op de berg. Zij zijn verantwoordelijk voor de slee en 20 sledehonden, die zij gebruiken voor de toeristen, tijdens de excursies.
’s Avonds om 18.00 uur werden wij, voor het diner, in het restaurant (de circustent) verwacht. Heerlijk gegeten. De filet mignon was favoriet vanavond.

• 28 Juli 2011 - 09:41

Frida En Martin:

En zeker weer met een prive-vlegtuig per gezin. Chic, hoor!

• 28 Juli 2011 - 14:56

Oma En Opa Masselink:

Wat geweldig allemaal.wij hebben nu een wolkbreuk!!!!. Nu de Wolverin nog. Groetjes en nog veel plezier in Denali.

• 28 Juli 2011 - 15:54

Carel En Hannie:

Even laten weten, dat we het enorm waarderen, dat jullie elke dag de moeite nemen om ons bij te praten met jullie reisverslagen!!!
    liefs van ons aan alle8.