26 juli 2011 - Reisverslag uit Kennicott, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu 26 juli 2011 - Reisverslag uit Kennicott, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu

26 juli 2011

Door: kempmass

Blijf op de hoogte en volg Carwi

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Kennicott

Vandaag hebben wij een laat ontbijt gehad, nadat wij lekker hadden uitgeslapen. De rest van de dag hebben wij in en om de Kennicott Glacier Lodge doorgebracht. De kinderen hebben er heerlijk buiten gespeeld. Nicole en Monique nestelden zich weer in hun stoeltjes van het grasveld en Egbert en Carwi deden een hike van ca. 3 uur naar de Root gletsjer. Een route was bij de plaatselijke Visitor Center te verkrijgen. Voor beren hoefden we niet bang te zijn, als wij onderweg maar genoeg geluid maakten. Beren willen niet graag verrast worden (en wij ook niet). Achterop de routebeschrijving stonden allerlei tips voor als je toch in aanraking zou komen met zwarte of bruine beren. Bij de ene beer moet je je dood houden en bij de andere beer moet je terugvechten!? In een panieksituatie weten we niet zeker of wij de juiste handeling zullen toepassen. Onderweg zien wij verschillende stronthopen van beren. Sommige hopen hebben het darmkanaal goed geraakt en andere hopen helemaal niet. In die hopen zie je rode bessen die nog helemaal in tact zijn. Na 3 uur komen wij weer zonder kleerscheuren (en zonder beren gezien te hebben) bij de lodge aan.
’s Avonds alvast de spullen gepakt, want morgenochtend is het vroeg dag. Om 08.00 uur brengt de shuttlebus ons naar het vliegveld, voor de vlucht terug naar Chitina.

• 28 Juli 2011 - 09:07

De Slotboompjes:

Mooie foto's en verhalen. Erg leuk om jullie zo te volgen.
    Een tip: doe geen struik met rode bessen na.......-:)
    groetjes ASMT

• 28 Juli 2011 - 09:37

Frida En Martin:

Ik zou niet weten wat ik moest doen, als is zo'n beer tegekwam. Ik denk dat ik al van tevoren had gepast.

• 28 Juli 2011 - 15:47

Carel En Hannie:

Hoi lieverds,
    Dat is me toch wat, helemaal naar Alaska om berenstrond met rode bessen te zien.
    Liefs van ons aan alle8.