20 juli 2011 - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu 20 juli 2011 - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu

20 juli 2011

Door: kempmass

Blijf op de hoogte en volg Carwi

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, Seward

We hebben vandaag de Exit Glacier bezocht, wederom in stralend weer. Het was er prachtig. Door anderen was er een grote zwarte beer gespot maar wij hebben hem niet gezien. Op de informatieborden was goed te zien hoe het ijs zich in de loop der jaren terugtrekt. Vanaf het visitor center stonden er langs de trail borden met jaartallen die aangeven tot hoe lang geleden het ijs op die plek kwam. Dat ging terug tot halverwege de 19e eeuw. Daarna zijn we naar ‘Ididaride’ gegaan. Dat is een farm waar ze husky’s houden. Mitch Seavey doet jaarlijks mee aan de Ididarod. Dat is een race van Anchorage naar Nome van 1049 miles, die hij aflegt met een hondenslee waarvoor 16 sledehonden aangespannen zijn. Hij heeft de race in 2004 gewonnen. Wij hebben daar puppies van 3 weken oud vastgehouden en geknuffeld. Natuurlijk veel foto’s gemaakt! Daarna even naar Bear Creek gereden waar we springende zalmen hebben gezien. Deze zalmen gaan stroomopwaarts terug naar de geboorteplek om kuit te schieten.
Terug op de Seward Windsong Lodge hebben we op ons terras gezeten, genietend van een drankje in de bloedhete zon. Het was 19.00 uur en zeker nog 30 graden.

Wordt vervolgd...

• 21 Juli 2011 - 15:09

Rijanne:

Wauw, wat een geweldige verhalen!!

• 21 Juli 2011 - 16:19

Carel En Hannie:

Terwijl ik reageer,is hier een hoosbui in Ugchelen en maar 16 graden.
    En dan hebben jullie n.b.30graden!!!
    Onvoorstelbaar.
    Wat puffins zijn ,dat hoor ik nog wel.
    Misschien een soort papegaaiduiker?
    Volgens ons zijn al jullie indrukken overweledigend en zul je er nog lang over kunnen vertellen.
    Liefs van ons voor alle8.

• 22 Juli 2011 - 16:42

Tamara En Joost:

Hey fam. Kempel en de rest.

Wat een gave reis maken jullie zeg. Het lijkt ons super!!! Jullie boffen maar met het weer, hier valt ut tegen.

Nog veel plezier daar.

Groeten oet Almelooooooo