17 en 18 juli 2011 - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu 17 en 18 juli 2011 - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu

17 en 18 juli 2011

Door: kempmass

Blijf op de hoogte en volg Carwi

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Seward

17 juli 2011

Vandaag rustig opgestart. Rond 11.00 uur rijden wij naar Kenai om boodschappen te doen en om informatie van de Visitor Center te krijgen. Vandaag willen wij graag een beer spotten. De medewerkster vertelt ons dat wij daarvoor een goede kans maken bij Stormy Lake (30 miles verderop) nabij Nikiski. Het is vandaag een regenachtige dag. Misschien is dat wel dè kans om beren te zien. Helaas, we hebben wel mooie plekken gezien, waarvan je kunt verwachten dat daar beren zitten, maar ze houden zich goed schuil (misschien wel vanwege het slechte weer).
Vandaag zijn wij op tijd terug in onze cabins. Onder het genot van een hapje en een drankje nemen wij de dag van morgen door, want dan gaan wij naar Seward.

18 juli 2011
Om 10.00 uur rijden we bij onze cabins weg richting Seward. Het is zo'n 180 km. De reis verloopt voorspoedig. Onderweg stoppen we een paar keer om te genieten van het prachtige uitzicht. 10 mile voor Seward stoppen we om mooie plaatjes te schieten van een gletsjer. Als we weer willen gaan, blijkt dat de auto van Egbert en Monique vergrendeld is met de sleutels er in. Dat is balen! Helaas geen bereik met onze mobiele telefoons. Een Amerikaan van een wegsleepdienst helpt ons en zal een mannetje sturen die de auto van het slot kan halen. 1,5 uur later kunnen we weer op pad. We komen nog mooi op tijd (15.00 uur)aan in onze lodge. We konden toch niet eerder inchecken. 's Avonds gegeten in de haven van Seward, heerlijke verse zalm, king crab legs en heilbot. In de haven hangen mega grote heilbots, de vangst van de dag!
Na het bubbelen in onze whirlpool gingen de kids lekker naar bed.

• 19 Juli 2011 - 07:07

Rijanne:

Briljante actie Masselink! :-)

En die beren komen vanzelf voor de lens...

Groetjes!

• 19 Juli 2011 - 08:16

Frida En Martin:

Gelukkig dat er nog zoiets als een wegenwacht is

• 19 Juli 2011 - 15:58

Carel En Hannie:

Jullie hebben toch nog nooit beren op de weg gezien.Liefs van ons voor alle 8.

• 20 Juli 2011 - 17:04

Carel En Hannie:

Jullie hebben ons helemaal blij gemaakt met die foto's!
    Liefs van ons aan alle8.

• 20 Juli 2011 - 19:29

Familie Van Werven:

Hallo luitjes,
    Leuke foto.Belachelijk midden in juli in de sneeuw!Egbert, het is bijna zoals in de reclame met de sleutels in de kofferbak proberen te rijden en dan........stuurslot erop!Enne als je geen beren tegen komt kun je altijd nog naar Rhenen.Groetjes R&C,J&J

• 21 Juli 2011 - 07:33

Veentjes:

Hallo allemaal, krijg helemaal de kriebels als ik het lees, geweldig om dit mee te maken met de kids. Vergeten ze nooit meer. Wij gaan het blijven lezen zo gauw we kunnen. Heel veel plezier en dikke kus van de rest hier!