16 juli 2011 - Reisverslag uit Kasilof, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu 16 juli 2011 - Reisverslag uit Kasilof, Verenigde Staten van Carwi Kempel - WaarBenJij.nu

16 juli 2011

Door: kempmass

Blijf op de hoogte en volg Carwi

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Kasilof

Tim is jarig en is 8 jaar geworden. Gisteren hadden wij hem al op de Nederlandse tijd gefeliciteerd, maar nu is hij ook in Alaska jarig. Nadat hij de cadeautjes heeft uitgepakt, gaan wij naar ‘dipnetting’ kijken. Eens paar jaar mogen de Alaskianen vrij op zalmjacht. Met netten staan ze in het water de zalmen op te wachten, die op weg zijn naar hun eigen geboorteplek om kuit te schieten. Omdat er zoveel mensen zijn die vissen, wordt het ook wel ‘combatfishing’ genoemd.
’s Middags gaan wij naar een ‘carvingfest’. Dit is een soort braderie waar mensen hun kunsten vertonen op het gebied van houtbewerken. Geweldige kunstwerken zijn er gemaakt. Hun ideeën voor de kunstwerken halen ze uit de natuur van Alaska. Zo zie je veel ‘bald eagles’, beren en jagers.
Hier eten wij ook een worstenbroodje van rendiervlees. Merel smult van haar broodje tot het duidelijk wordt dat het niet om braadworst gaat maar rendiervlees. Ze zit vol en hoeft ineens niet meer!
’s Avonds hebben wij nog een afspraak bij Alaska River Adventures om te raften op de Kenai River.
Eerst moeten wij de juiste kleding aantrekken. De laarzen, regenjas en regen overall staan ons prachtig. Brad onze gids helpt ons in de boot voor een drie uur durende boottocht. Brad gaat in die tijd ons roeiend, over een lengte van 12 mile, het natuurschoon rondom de Kenai River laten zien. Prachtig allemaal en het mooie weer helpt natuurlijk ook mee. Zo zien wij vier bald eagles en diverse nesten van ze. Helaas spotten wij geen andere dieren. Wij zien nog wel een beverplaats, maar ook de bever laat zich nu niet zien. Merel en Tim zien in de giftshop van John nog goude stenen liggen en vragen in hun beste Amerikaans hoeveel ze kosten. Three verstaan ze en ze komen bij Carwi en Egbert geld halen. Egbert loopt met ze mee en dan blijkt dat ze het verkeerd hebben verstaan. De stenen zijn ‘for f ree’!

• 18 Juli 2011 - 16:21

Carel En Hannie:

Wat beleven jullie toch veel.
    Ik print elke dag het reisverslag uit,zodat ik het Carel kan voorlezen.
    Die geniet met jullie mee.
    Liefs van ons voor alle8.

• 18 Juli 2011 - 18:42

Frida En Martin:

Zo kunnen Merel en Tim slapende rijk worden. En Esmee en Daan?